這種文章也許大家都發過了
但我還是忍不住想po

但喜歡的部分實在太多
所以我就分次po囉
還有我想到因為原文版的feel看起來比較好
所以在顯示上讓大家先讀原文
如果想看中文對照請反白

在第九章 想法
相信這段都是大家印象深刻的

"How old are you?"
「你多大了?」

"Seventeen," he answered promptly.
「十七歲。」他立刻回答。

"And how long have you been seventeen?"
「你十七歲多久了?」

His lips twitched as he stared at the road. "A while," he admitted at last.
他看著前方的道路,但嘴唇抽動了一下:「一陣子了。」至少他承認了。



後面還有一段
我每次看都覺得讓我自己很激動




"I didn't like it. Not seeing you. It makes me anxious, too." I blushed to be saying this out loud.
「我不喜歡這樣,不喜歡看不見你,那會讓我焦慮不安。」我滿臉通紅的小聲說。

He was quiet. I glanced up, apprehensive, and saw that his expression was pained.
他沒說話,我擔憂的看著他,發現他的表情充滿著痛苦。

"Ah," he groaned quietly. "This is wrong."
「啊,」他低聲呻吟著:「這是不對的。」

I couldn't understand his response. "What did I say?"
我不瞭解他的反應:「我說了什麼嗎?」

"Don't you see, Bella? It's one thing for me to make myself miserable, but a wholly other thing for you to
be so involved." He turned his anguished eyes to the road, his words flowing almost too fast for me to
understand. "I don't want to hear that you feel that way." His voice was low but urgent. His words cut
me. "It's wrong. It's not safe. I'm dangerous, Bella — please, grasp that."

「妳沒發現嗎,貝拉?這件是讓我一個人痛苦就好,不應該讓妳捲進來的。」他痛苦地看著道路,話說地太快讓我跟不上也不明瞭。「我不想聽見妳有這種感覺。」他低聲急切的說著,他說的讓我心如刀割。「這是錯誤的,不安全,我很危險,貝拉,請你瞭解。」

"No." I tried very hard not to look like a sulky child.
「不。」我是著不要像個生氣的孩子。

"I'm serious," he growled.
「我是認真的。」他喊著。

"So am I. I told you, it doesn't matter what you are. It's too late."

「我也是,我說過了,無論你是什麼都不重要,一切都太遲了!」


每次唸到最後一句「It's too late!」
我都差點跟著貝拉心情激動喊出來
然後就開始有了想哭的感覺
之後的劇情...You know~
後來貝拉也真的哭啦


其他部分我會在下次po上來

如果您喜歡這篇文章請在下面做個回應
或是推薦
我會很高興的


arrow
arrow
    全站熱搜

    纏夢 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()